Roze kassa

Cash geld komt er nog nauwelijks aan te pas in het havenkantoor, veruit het meeste geld komt binnen via de pinautomaat. Ook betaalt zo nu een dan een laat binnengekomen passant, die ’s ochtends vroeg verder gaat, met een envelopje onder de deur. En onlangs troffen we zelfs twee tientjes aan die, verpakt in een kartonnetje, in een spleet van het vuilwaterstation waren geschoven.

De oplettende havenbezoeker zal het inmiddels zijn opgevallen. We hebben er met de BlueWater-app een nieuwe betaalmethode bij. Om een of andere reden heeft deze app roze in plaats van blauw als kenmerkende kleur. Met de app op de telefoon kunnen passanten, als ze een ligplaats hebben gevonden, vanaf hun achterdek betalen. Scheelt ze een loopje.

Uw mezen staan altijd open voor vernieuwingen. Met de nieuwe app konden in eerste instantie passanten zelfs een plek reserveren. Deze mogelijkheid is echter zowat per direct terug gedraaid. Een grote boot had gereserveerd op uren varen van Culemborg. Maar het grote nadeel van de app is dat deze niet ‘ziet’ of er nog plek is in de haven. Dat liep in het eerste weekend van deze maand bijna mis. Immers er past niet meer in de haven dan er in kan.

Overigens betwijfelt uw mees of passanten, om een loopje te vermijden, de app massaal gaan gebruiken. Immers de meesten zitten dagenlang met elkaar aan boord. Een loopje en een praatje met een mees, is bij één van de opvarenden vrij vaak zeer gewenst. Onlangs bleef er één zelfs zeker een half uur zitten. Uw mees leek we een pastoraal werker, die middag.

We gaan het beleven met die roze app. Wat misschien wel meteen kan gaan werken is dat laat binnengevaren passanten gaan betalen via de app. Scheelt in ieder geval dat envelopje onder de deur deur. En nog minder ouderwetsch contant geld in het havenkantoor.

  

 

 

Back to top